lördag 4 juli 2009

Vackra rosor

Hej på er
Jag satte dom två fina rosorna som jag tyvärr inte vet namnet på i en fin flaska och ställde på bordet,det är så himla synd att jag inte vet namnet på dom för jag skulle vilja ha flera av den sorten.
Helt ljuvliga, heller hur?

Kolla en gammal lie som står vid min humle som växer så det knakar,ja humlen alltså,fniss... det är vackert med gamla trädgårds redskap att ha stående som prydnad i trädgården.


Mysig detalj tycker jag , min käraste brukat faktiskt annvända den ibland på vissa ställen på tomten,då vi har 4000 kvm tomt så är inte allt välplanerat och klippt utan en del är ganska vildvuxen men det är skarmigt tycker jag och det växer underbart vackra ängsblommor där.



Den här fina lyktan fick följa med mig hem från Madame Nyberg för några dagar sen, i zink förstås
det regnar här just nu,riktigt skönt faktiskt.
Här några tänkvärda ord för er som har hund,min dotter hade skrivit detta på sin blogg och det var det finaste jag har läst på länge fick tårar i ögonen.
  • Jag lever i ca 15 år
  • Varje gång du lämnar mig betyder sorg för mig.
  • Ge mig tid att förstå vad du begär av mig.
  • Gör mig lycklig - du är hela mitt liv.
  • Var inte arg på mig länge åt gången och lås inte in mig som straff.
  • Du har ditt arbete, dina vänner,dina nöjen.
  • Jag har bara dig.
  • Tala med mig fastän jag inte förstår orden, jag blir glad över att bara höra din röst.
  • Kom ihåg att jag aldrig kan glömma hur du är mot mig.
  • Innan du slår mig, kom ihåg att mina tänder kan krossa din hand, men jag använder inte min styrka mot dig.
  • När du blir irriterad på mig för att du har mycket att göra så tänk att jag kanske är sjuk, har ont i magen, är trött eller deppig.
  • Ta hand om mig när jag blir gammal.
  • Kom ihåg att du blir också gammal.
  • Var hos mig när jag har det svårt, allt blir lättare bara jag har dig.
kram på er o ha det så gott
ninni




4 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej jag får tårar i ögonen, när jag läser vad du skriver, jag har ingen hund men jag håller med på alla punkter.....
Man ser ofta hundar som lämnas instängda i varma kvalmiga bilar... och det skär i mitt hjärta...
Usch och fy för sådana människor!
Ha en bra dag, här är det svalt idag! SKÖNT!!!!!!
Kram Kathrine

Vitt o Vältummat sa...

Jag fick rysningar när jag läste det du skrev om hundar. Det ska jag kopiera och rama in! Nu ska jag gå och prata med Hilma och lånehunden Tilda...
Kramar/Åsa

Fröken Tindra sa...

Fina ord från en hunds vy!
Vilka vackra rosor! Är de från en klätteros?
Kram!

S o F sa...

Helt fantastiska rosor...kan det bli vackrare?

Ha det gott Ninni!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...