söndag 12 juli 2009

Vacker ram

Hej på er
Idag visar jag den fina ramen jag köpte på gårdsbutiken Artur o
& Gerda,den var guldfärgad när jag köpte den men har målat den vit.
Hängde upp den på en spik i fönstret så länge så jag får fundera ut den perfekta platsen , eller så får den hänga här.




Ramen är av metall och ganska så tung och här nedan ser nu hur den ser ut omålad.



Den var fin då med men nu är den vit och jag är super nöjd med det,tänk om man hade två så skulle man kunna ha en guld och en vit,kanske hittar man en till någon gång .
Ja idag ska stolen få sig en omgång till med vit färg som jag visade igår,sen ska den kläs om.
Ja det får ni se en annan dag.
Jag har så mycke ideer på morgonen men sen tryter krafterna så blir det inte så mycke gjort endå.
Men ha nu en trevlig söndag!!
kram
ninni




13 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hejsan var tvungen att besöka dej nu på morgonen,,alltid lika spännande.., oj vilken fin ram du fått tag i,lite gustavianskt över den.
Idag skall jag städa.. ser ut som ett bombslag här.....
Ha en bra dag!!!!
Kram Kathrine

Nina sa...

Det där med massor med idéer på morgonen och att man sedan tappar kraften... det känner jag mycket väl igen. Fast lite bättre är det nu, sedan jag kommit ut igen på andra sida utbrändheten. Tack och lov.

Fina saker du hittar. Det måste finnas många loppisar där du bor.

Levindas Värld sa...

Vilken fin ram!

Tänkte jag skulle besöka Spiken idag och se om jag kunde göra några fynd, hoppas :)

Vi får ta och ses nån dag framöver tycker jag, nu ska jag njuta av 4 veckors ledighet...härligt!

Kram

Fias Drömmar sa...

Hej.
Jättefin ram, blev kanonsnygg i vitt =)
Spännade att se stolen sen =)
Kram Fia

Katta sa...

Vilken fin ram. Kommer att passa perfekt ihop med stolen då den är målad med. Tycker huvudet bubblar av ideer hela tiden men ibland orkar man inte, eller hinner inte så då sipprar de liksom rakt igenom :) Ha en bra söndag, kram Katta

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ramen blev jättefin...ska bli kul att se stolen sen!Fint när du hängt den i de vackra fönstren!

!Trevlig Söndag!!
~~Kram ♥ Millan~~

Maria ( Idekroken ) sa...

Å så fin ! Nydelig hvit!
Du er så flink til å finne nydelige ting. Nydelig vindu i bakgrunnen og :)
Klem Maria fra Idekroken

Mitt hvite hus sa...

Heisan O)

Så nydelig ramme...ble kjempefin når du hadde malt den...

Håper du nyter deilige sommer dager... Vi nyter deilige dager i skåne i et fantastisk flott hus...
Klem Kerstin

Agnes Maria sa...

Så vackert med den nymålade ramen i fönstret.
ja, visst är det så, man har massor av ideer när man vaknar, men så kommer så mycket annat i mellan.
I dag skall vår nya kyl in, och det är en hel del som måste flyttas innan... så jag vet vad jag har att göra idag.
ha det gott.
Kramen Åsa

Lillstuga sa...

Hej hej!!
Tack för din kommentar!! Skyltarna kommer att finnas till försäljning, 45:- plus frakt. Har inte hunnit gå ut med detta än men det kommer efter en liten semester till Åland.
ha en fortsatt skön söndag i regnet!
Kram Anna

CARINA I LINGBO sa...

GULLIG RAM DU KÖPT.
NU BLEV JAG NYFIKEN , VAR LIGGER BUTIKEN ARTUR & GERDA ?

MariMaja sa...

Ahhh nydelig ramme!
Alltid så mye fint her inne hos deg;)
Ha en fin søndag;)
Klem fra Maja

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Jättefint! Tycker den passar att hänga där vid fönstret..men man vet aldrig vad för idéer man får sen:P Det är så roligt och måla om, jag gjorde det nyligen med speglarna jag köpte. Ska bli roligt och se stolen när den är ommålad. Själv så ska jag ut på loppisen igen och lite annat, så här är det full rulle som alltid!

Kram
Elin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...