lördag 18 juli 2009

Tistel

Hej på er
Jag och min kära man hade det riktigt trevligt igår med underbart god mat,våran son fick köra in oss till stan och hämta oss så vi kunde ta ett glas vin till den goda maten.
Jag var ute på en promenad med mina hundar igår och sprang på den här fina tisteln i skogen , såg direkt att den där kan man göra något fint med,det var svårt att bara riva av dom så jag fick ta en vända till med sax och påse med mig.
Väl hemma så band jag en krans av dessa små tistlar.
Har ni sett vilken härlig färg det är på dom lite grålila liksom.

Den får ligga på ett lite fat i pressglas med ett ljus i mitten.



Tänk vilka skatter man kan hitta ute i skogen om man kan kalla en tistel för skatt,ja i mina ögon är de det.
Den var inte stickig alls utan det gick lätt o fort att binda den.
Det ser ut att bli en fin dag idag så det är bara att njuta.
kram o ha det så gott
ninni



10 kommentarer:

Fru Ekeby sa...

Hejsan svejsan! Snygg krans! Den ser riktigt mjuk och gosig ut :) Det enkla är oftast det vackraste! Sommarhälsningar från fru Ekeby:

Märta sa...

Vilken söt krans, ser inte ut att vara gjord utav stickiga tistlar. Tänk vad fint vi kan hitta i naturen så här års! Ha en skön helg! Här ska det njutas av barnbarn en hel vecka!
Kram! Märta

Kristall & Pynt sa...

Grattis till din award!
Så fin din krans blev.
Kram Sofia

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ÅÅÅ så fin...ja tänk vad man kan hitta på av naturens gåvor!!! Måste ju gjort ont att göra den;))))

~~TREVLIG HELG~~
Kramsiar ♥ Millan

mysiga heestrand sa...

Vilken fin tistelkrans. Det är härligt när mnan kan använda naturens egna växter att dekorera med. Din tistelkrans har så fina färger.
Kram Marita i Heestrand

Vitt o Vältummat sa...

Fint o annorlunda! Det finns mycket fint i naturen.
Kram/Åsa

Hanna sa...

Vilken fin krans du har gjort.
Hanna

Lotta sa...

God kväll.ojoj viken fin krans du gjort,underbara färger.Meen det måste ha gjort ont i fingrarna...ha en fortsatt fin kväll.kramisar lotta

Katta sa...

Presis såna fina mistlar gick vi förbi häromdan när vi var och badade hade jag vetat att man kunde göra så fina kransar av dem hade jag plockat jag med, me sticks de inte? Kram Katta

Cc sa...

Härlig krans, det sskulle jag aldrig kommit på. Har du nyligen skaffat trädet? Dåligt med bin , hummlor eller getingar då måste du pollinera själv, tag en annan blomma som du på våren gnuggar på alla blommorna i trädet så vips, jag skojar inte maken gör det för säkerhetsskull varje vår. Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...