måndag 6 juli 2009

Emaljkanna och smultron

Godmorgon på er!
Ny vecka och nya tag eller hur?!
Har fotat min kanna i emalj som jag köpte på den gulliga gårdsbutiken Artur & Gerda här i Gävle,
har nog fått lite pippi på emalj just nu.
Finns det nåt somrigare än smultron på strå ,nej det tycker inte jag,jag tog mig en tur ute på tomten nu på morgonen och plockade lite smultron och trädde på ett grässtrå.


Det der ut att bli mulet idag,men det gör inte mig så mycke, jag ska nämligen åka till min dotter och hjälpa henne att sätta upp en tapet , hmm..... få se hur det går.han nämligen alldrig satt upp tapeter förut det brukar min man göra,men det ska nog gå.

Kram på er och ha en trevlig dag!
ninni

8 kommentarer:

Vita små hjärtan sa...

Fin kanna, å smultronen där bredvid..fint...
Kram Agnetha

Viola sa...

Hejsan, vacker emaljkanna och smultron på strå..då är det svensk sommar, men här är det inte så somrigt, det har vräkt ner sedna midnatt och Otto totalvägrar att gå ut, lyfter benet snabbt mot en buske och sedan in,,,hört talas om en labbe som avskyr vatten, dom finns men dom är få och jag är ägare till en, :) lycka till med tapetseringen, KRAM

Isn't she lovely sa...

Lyllos dig som har smultron på tomten!! Härligt.
Visst är det lite konstigt att man ibland "snöar in" på en viss pryl eller ett visst material. Själv har jag just haft en zinkperiod =)
Kramar!

Fågel Blå sa...

Hej och vilken fin emaljkanna du hittat, är den gammal?
LJuvliga smultron på strå...mmmm,,,vad gott!
Kram Kathrine

Agnes Maria sa...

Smultron på strå, så underbart sött.
Kannan likaså.
Är lite nyfiken på den ljuvliga bild du har på sidan av din blogg, under rubriken Romantik, är det något du gjort ?? sååå snyggt och romantiskt !!
Ha det gott !
Kramen Åsa

Amanda sa...

Åh! Smultron som är så gott! Vilken superfin blogg!

Kika gärna in på min blogg!
amanda-bloggen.blogspot.com

Lisa Marklund sa...

Så mysigt, så somrigt...påminner om när man var barn :-)
Kramar till dig - Lisa

Märta sa...

Smultron på strå påminner om min barndoms somrar hos mormor o morfar. Emaljkannan du har köpt dig är sååå fin. Jag beundrar också ditt zinkbadkar, jag har ett zinkbadkar men det är så stort o har börjat att rosta, så jag vet inte vad jag ska göra med det. Här har sommarvärmen tagit lite paus men jag hoppas den snart är tillbaka. Hoppas att det gick bra med tapetseringen!
Kram! Märta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...