måndag 13 juli 2009

Stolen är klar

Halloj på er
Då är stolen klar som jag fyndade på loppis härom dagen,den är nu vitmålad och omklädd i linne tyg.
här det vackra ryggstödet.

Sydde en volangkjol med spetskant till den i vitt.



Över det ett vackert gamalt örngott helt i vitt.


Med vackert monogram.




Ja så här ser den ut med volangkjol och örngott .





Den har fått flyttat in i tv rummet bredvid soffan,tyckte den passade bra där.






Ja så här såg den alltså ut när jag köpte den,ja inte riktigt min smak kanske.
Det kom en riktigt regnskur här alldeles nyss,men det har gått över nu och solen tittar fram igen , skönt!!!!
kramis på er alla.
ninni








19 kommentarer:

Hanna sa...

Så fin stolen blev, helt underbar, så duktig du är.
Hanna

Anonym sa...

Vad stolen var fin och spetskanten är ju supersöt :-)

Krams!

Fågel Blå sa...

Hejsan oj vad fin stolen blev, och vilka fina överdrag du kan sy,,, syr du upp likadana på beställning? skulle behöva 2 st till mina rokokostolar!!!!!
Idag har jag målat 1 knoppbräda jag fick färg i håret fniss, det verkar inte gå och få bort...,så nu är jag riktigt fin...
Kram Kathrine

Brocante sa...

Så fin den ble. Den ble virkelig et stasmøbel som du kan være stolt av. Mange fine gamle hvite møbler har du!

Lena sa...

Wow, vad fint, du är så otroligt duktig på att sy och få till det!

Lena

Agnes Maria sa...

Sååå vackert !!
ha en fin dag !
Kram Åsa

S o F sa...

Ninni - du är duktig du. Slutresultatet blev ju helt strålande!
Så himla fint.

Tack för före och efterbilder, alltid lika kul att se.

Ha det gott!

Inas sa...

Hej Du!

Sååååå, vackert det blev å vad duktig du är Ninni. Ha en riktigt trevlig vecka och goa kramar Ina

Anonym sa...

Tack så mycket :-) Och jag är med glad att lillen är piggare idag.

Krams!

Nina sa...

Så fint!

Kristall & Pynt sa...

Det blev så fint, och din volangkjol är så fin.
Ha det gott
Kram Sofia

MariMaja sa...

Stolen ble rålekker, så flink du er å sy;)
Klem fra Maja

Anna-Lena sa...

Stolen blev så fin. Har en snarlik som står ute och väntar på omdaning i garaget. Jag kanske kan skicka den till dig, hihi...

Vad duktig du är som klädde om sitsen. Är det svårt?? Tyget som satt ursprungligen på min stol var egentligen skapligt men jag har råkat kladda ned den med...gissa två gånger...jo, vit färg förstås. Nu kan jag ju fuska mig fram och bara klä den med en stolsvolang förstås!

Du är verkligen duktig på att sy och det vakcra örngottet blev pricken över i.

Kram Anna-Lena ♥

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

He Ninni!!!

Så vacker stol..så fint ihop med det vita bordet!! nu blir jag så sugen på att hitta gamla fina möbler o måla!!

~♥Kvällkram från Millan♥~

StinasLoppis m.m sa...

Vilken skillnad det blev jätte fint med stolen Kramisar /STINA

LantlivsAnette sa...

Ohhhh så vacker stolen blev nu..himmelalltså ad färg och tyger gör mycket, nu är ju stolen som en vit dröm !!
Ha det gott
Kraam Anette

U.M sa...

Stolen blev jätte vackert: perfect combination av spets, vitt och gamla krumelur former..

Muffinsmidja sa...

Hej!

Jag hann göra en "kik" hos dej innan jag åker till jobbet.
Vad duktig du är på att sy och det blev jättefint med örngottet.

Ha en bra dag, Åsa.

Gro sa...

Så flott stolen ble! Slik skulle jeg gjerne hatt her hos meg, ja! Nyt dagen - klem fra Gro!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...