tisdag 21 juli 2009

Brudslöja

Hej
Jag var till Jessica igår med den fina gårdsbutiken Tant Elwira,jag och min krister var där rent privat och fikade och sladdrade om inredning så klart,det är så himla roligt att prata med någon som har samma intressen.
vi hade en mycket trevlig stund.
När vi åkte hem så fick jag med mig en bunt brudslöja som var otroligt vacker,har faktiskt aldrig sett en så fin och kraftig brudslöja förut med så stora fina blommor.
Jag knöt en krans av dom vackra blommorna och här hänger den på mitt gamla skåp i tv rummet.

Jag har lite svårt att bestämma mig så här hänger den i fönstret , måste prova lite olika varianter.


Å det är så roligt att binda kransar,jag älskar att sitta o pyssla med det.




Så här vacker var bunten när den var orörd med silkes papper runt.



Det vart några kvistar kvar så jag satte dom i min gamla kanna,tycker det är så fint med det råa kalla mot det vita romantiska och levande blommorna .
Idag ska jag sitta vid symaskinen en stund,gubben ska nämligen åka och fiska,så jag sätter mig där jag och syr lite.
kram på er och ha en go dag
ninni






16 kommentarer:

Viola sa...

Hejsan, håller precis på och lägger ut varorna, tor jag satte 140-150 för denna, den kommer nog att gå snabbt, skulle gärna behållt den själv..nu måste jag fortsätta, kram

Viola sa...

Menar du skålen med lock...

Maud sa...

Vilken underbar krans...Jag blir alldeles betagen...vad du är duktig!
Jag måste försöka att göra något liknande...försöka ialla fall...
Härliga inspirerande bilder!!
Ha det gott!
Kram Maud

Fågel Blå sa...

Hej vilken underbar krans du tillverkat, du är en hejare på detta...
Kram Kathrine!

Lotta sa...

Åh,vilken underbart kraftig brudslöja,och vilken ljuvlig krans,alla bilderna är såå fina,men jag tycker kransen är underbar där den hänger i fönstret.Ha en fin tisdag.Kramisar Lotta

Marie sa...

Vilken fin krans, den var jättevacker. Sån måste jag oxå försöka göra. använder du någon speciell tråd att binda med och vad har du för stomme?

Ha det gott, här blir det hallonpaj om en stund.
Kram Marie

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Du är verkligen himmelskt duktig på att göra ting! Himla vacker brudslöja!! Tycker den passar vilket som, för den är så vacker och lyser upp tillvaron lite extra:P

Ha en underbar sydag!
Kram
Elin

Unknown sa...

Åh så trevligt det lät, och vilken otroligt vacker krans, det var verkligen underbar brudslöja det! Kram Petra

Nina sa...

Så vacker!

Anki sa...

Vilken underbar krans du gjort...sååå fin! Tänk om jag kunde lika fint som du...när jag försöker blir resultatet mest, hmm...ja sk*t, hihi...Tänker inte ens försöka!

Ha det fint & goaste kramen!

Agnes Maria sa...

Åh, vad jag missat mycket vackert i dina tidigare inlägg, nu har jag tittat och beundrat... så duktig du är !!!
Underbart att se.
Ha det gott.
Kramen från mig.
Åsa

Lilla Blanka sa...

Hej!

Ja åh vad fint! Älskar kransar och har en massa runtom i huset och i växthuset :)

Håller med, jättevackert med den råa zinken mot de skira vita blommorna.

Kram
Mia

Anonym sa...

Jag följer nu din blogg.. Hoppas du följer min också :-)

Varma kramar
Lantligt förälskad

Ann-Charlott sa...

Tja, kikade in och vad härliga dina många inlägg, just är jag förtjustade över din kransen var fint i fönstret!
Trevlig sommar/Lotta

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

sså vacker den blev..älskar brudslöja!!

kra millan

Anonym sa...

Fina bilder - fina blommor. Hälsningar Mettemo

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...