onsdag 15 juli 2009

Härliga blommor

Hej på er
Det verkar bli en härlig dag i dag med sol och värme.
Det behöver nog både vi människor och blommorna efter allt regnande.
Här ser ni min fina lavendel som jag har står på verandan i en zinkbalja.
Här en vit potatis blomma på stam med plättar i luften runt om,tyvärr så hade inte dom fina blommorna slagit ut på potatis blomman då jag hade glömt att vattna den,jag trodde nästan att jag tagit liv av den men den kom igen som tur va.

Plockade in ljusrosa rosor som är min favorit just nu.


Oj lite suddig bild, ja inte så lite heller, fniss.....



Denna vackra bukett fick jag av mina arbetskamrater efter som jag är sjukskriven nu,visst var dom läckra dom fina vita bollarna som sitter i som dekoration.
Idag ska jag nog måla lite på min soffa som tidigare stod i köket,den ska bli vit med lite grå ton i,visar sen.
kramen
ninni





4 kommentarer:

Viola sa...

Tack för dina rara ord...vilken underbar kombination med plätarna och denna växt...så du är sjukskrivén nu...så trist..önskar dig god bättring..nu ska här ut och avnjuta den fina sommardagen, kramen

Lilla Rummet sa...

Lanvendel luktar ju så härligt och så är de så vackra att titta på, göra små buketter...
Fina blommor du fick av arbetskamraterna, hoppas du kryar på dig.
Kram Britt

Anki sa...

Å vad skönt med sommar...precis vad jag vill ha nu!
Här började dagen bra, sol o varmt...men säg den glädje som varar...nu spöregnar det, igen!! Grå, grå var man än tittar, hmm...
Vilken fin lavendel...är det fjärilslavendel? & vilken tur att potatisblomman klarade torkan 'ler'

Alltid kul med uppskattning när man är sjukskriven, att veta att dom tänker på en!
Vilken underbar liten flaska du har till rosen!

Måla på du & ha en fin dag! Kramen!

StinasLoppis m.m sa...

Åh så fina blommor du visar ,lavendel gillar jag dom brukar dra till sej fjärilar o så doftar dom så gott. Va snällt att du fick blommor av arbetskamraterna ,hoppas du kryar på dej .Kramisar /STINA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...