söndag 19 juli 2009

Nymålad soffa

Godmorgon
Nu är soffan målad o klar,jag målade den vit med lite grå ton i,tycker det blir fint om det bryter lite till dom vita väggarna.
Två nya kuddfodral sydde jag igår också med spets på,syns kanske lite dåligt på bilden men spets är det på dom.

så här såg soffan ut omålad,jag har haft den i köket i minst 15 år så jag var ganska trött på den.


Lilla Doris en av våra hundar ligger och myser o en av våra fåtöljer ,visst är hon go den lilla damen!?
Ja det var allt för idag.
kram på er o ha en trevlig dag
ninni




15 kommentarer:

Brocante sa...

Det var rett å male sofaen din! Den ser på en måte eldre ut også nå - virkelig fin ble den.
Ha en fin søndag.

Anna-Lena sa...

VAd vacker soffan blev. Den grå nyansen var mild och fin och Doris= för söt!!! Vad härligt med hund. Tyvärr är jag allergisk annars hade vi nog också haft en. Älskar hundar!

Jag ska också måla en gammal soffa snart. Det är en soffa som gått i arv på min makes sida. Tanken är att den ska bli säng åt lilla Maja så småningom.

Hoppas att du får en fortsatt skön söndag!

Kramar Anna-Lena ♥

Vita små hjärtan sa...

Men oj oj oj vilken vacker soffa!!!
Kram Agnetha

♥ Pia... sa...

hej..åå så fick man en kick av att gå in här då:)..tack..vilken soffa..såå vacker..nu har jag många frågor till dej...du kommer kanske ihåg att du fick ett mail av mej för ett tag sedan..jag undrade om den där lampkjolen..nu har jag sytt en förra veckan blev det en skapelse..men ..inte vart den fin:)..nää den ser ut som en dockkjol..vet inte vad jag gör för fel..ska sätta in en bild..på bloggen kanske..får se..min kjol blir såå rund..svårt att förklara....men felet ligger kanske i linnetyget??.nu har jag köpt på loppis ettklakan ..kanske syr av det..nu är jag ingen van sömmerksa precis så då drar man sej för att klippa till i tyget..har du nåt bra tips på kjolen....du sur mycket har jag förstått:)...vilken vacker färg på soffan..har precis målat en ,liten kökssoffa..första varvet svart..sen ska jag ha lite gråvit färg..får man fråga vilken grå färg du använder dej av??...sen såg jag ett runt bord..pelarbord..är det oxå grått..det varsuperfint..jag har ett sådan på vinden ..efter min mormor..som jag funderat på om jag ska måla eller inte..nu blev jag riktigt sugen på det oxå..men man ska genomföra det med:)...sen såg jag mer hos dej..du är mycket kreativ..jisses så mycket fint..den tistelkransen .och lavendelkransen..blev störtsugen på att göra mer kransar..hur kul som helst att göra det..nää nu får jag sluta min roman ..blev långt det här..ska njuta lite til av dina bilder istället..kram..Pia

Anna sa...

Wow så fin soffan blev!!! Vilken skillnad det blev, en helt ny soffa :)

Kramis!

Fågel Blå sa...

Hej ninni har försökt och kommenterat dina inlägg men det bryts av hela tiden....
Hoppas det lyckas idag!
Vilken underbart vacker soffa, jättefina bilder!!!!
Jag har nästan likadan soffa i mitt kök, jag bara älskar den soffan!!!!
Ha en bra Dag!
Vovelino var ju jättesöt!
Kram kathrine!

Titti sa...

Hej
Åh vilken underbart fin soffa.Ha en fin söndag. Mvh Titti

Lisa Marklund sa...

Soffan blev helt enkelt underbar :-). Det var väl den sötaste lilla Doris jag sett, hmm vad kan det vara för ras eller är det kanske en gudomlig blandning?
Kram Lisa

Lotta sa...

Ååh så fin soffan blev,vilken underbar grå färg,kan man me att fråga vad den heter...Så fint det blev med spetsen på kuddarna.Alltihop är mycket vackert,kanske beror det på Doris,Hihi.Ha en fin söndag.kramisar lotta

Mioora sa...

Så fint! Vitt är magiskt. Ska kanske måla om ett bord vi har, blev lite inspirerad nu.

Mioora sa...

Så fint med vitt. Blev sugen att måla om något själv. Vi har ett avlutat fällbord som bara står och samlar skräp i källaren...

Hemmet Är Min Borg sa...

men åå vilken soffa,så snygg,och vad dem blev fin i den färgen
kram

Nina sa...

Oooj en sån liten hund du har... en munsbit för mina stora vovvar. Fast de äter inte andra hundar. Inte ens katter står på matlistan.

Soffan blev fin, mycket bättre målad än omålad.

Emma sa...

Soffan blev super snygg!! =)

MariMaja sa...

Nydelig soffa og søt lilla Doris;)
Klem fra Maja

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...