fredag 28 maj 2010

Planterat och klart

Godmorgon.
Tomat plantorna är planterad och klar,dessa har jag köpt på den fina gårdsbutiken Tant Elwira,tycker det är så himla roligt att det finns blommor att köpa där också.
Häggen doftar ljuvligt nu,det ska bli härligt när syrenerna slår ut.

Det är mycke jobb i trädgården nu,men det är mest min man som får gräva,jag har problem med ryggen och får så ont om jag går böjd med ryggen.


Smultronen blommar för fullt utanför vår stenmur,så himla vackert!!
Efter som jag jobbar på söndag då det är morsdag så åker jag till mamma idag istället med blomma och dom fina frimärkena
Kram o ha en fin dag.
ninni.




6 kommentarer:

Unknown sa...

Så vackra bilder! Smultronplantor ä så söta tycker jag. Ha missat att dom redan blommar.. Ha en trevlig helg! Kram Lenita

Fågel Blå sa...

Hej Ninni!
Åh vilka unerbara somrig bilder från dej!
Man kommer liksom i stämmning!
jag jobbar också hela helgen!
Lite tråkigt men, men!
Hoppas du fåren fin helg!
Kram Kathrine

Levindas Värld sa...

Hej Ninni!

Va roligt med tomat, det är ju så mysigt att få gå ut i trädgården och plocka in eget :)

Ja snart får vi njuta av syrenernas doft, härligt! De kommer jag ihåg brukade slå ut tills skolavslutningen när man var liten :)

Ha en fin dag vännen!!

Anonym sa...

Fina bilder som alltid! Visst är det underbart nu mellan hägg och syren. Mina jordgubbsplantor har börjat få blommor, syrenerna behöver säkert 1 vecka till innan de slår ut.

Jag har också problem med rygg/nacke har nyligen varit hos min chiropraktor.

Din mamma blir säkert glad över din uppvaktning. Själv ska jag plocka liljekonvaljer och sätta på graven med en liten hälsning från naturen (nu till Mors Dag).

Ha en fin dag!

Kram Renate

Solveig sa...

Det er så utrolig deilig når når alt kommer i blomst. Den fineste tiden synes jeg:o))
Skulle hatt et drivhus til tomatplanter. Vi hadde to store da jeg var liten og jeg bare elsket lukten av tomatplantene!
Heggen dufter også så herlig. Jeg bare nyyyyter dagene:o)
Alltid koselig å stikke innom deg.
Ha en flott helg, Ninni!
Klem fra Solveig

Rosita's blogg sa...

Så fina bilder....min favorit är den med spaden och dörren med det fina gamla låset!
Ha en fin helg!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...