fredag 18 mars 2011

Spillkum

Hej
Det snöar här i Gävle idag,så himla trist tycker jag,hoppas det slutar snart,för det räcker gott och väl med det som finns.
Jag har köpt mig en spillkum,den är helt nytillverkad men ack så fin,det är klart det skulle vara roligt med en gammal men dom drar ofta iväg i pris.
Den här duger gott åt mig och jag är himla nöjd.

Känner mig trött och idag ,så det är skönt att man är ledig,ska måla sista varvet på några köksluckor idag,men det går fort.
Så ha nu en toppen dag alla fina goa där ute!!!
Ninni



7 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej ninni!!!!
Spillkummet var så fint!!!!
jag har ett gammalt som jag kom över för en billig slant!!!!
Ibland har man tur!!!!
Skönt att vara ledig!!!
Jag släppa mej till arbetet imorse, helt slut!!!!
Nu är jag ledig hela helgen underbart!!!!!
ÖÄnskar dej en fin Helg!
Kram Kathrine

Atelje Vävarfinken sa...

En sån fin spillkum du har köpt, och dina kakformar på väggen är ju jättefina.
Ha en bra målardag.
Kram från Vävarfinken mia

Lisas torp sa...

Vilken vacker spillkum du har hittat!
Ja, eländigt snöande här också - det vräker ner! Sååååå himla trist det är!
Hoppas du ändå får en fin fredag!
Kram
LIsa

EM sa...

Här har det nog snöat klar nu, hoppas jag. Jag vägrar att gå utanför dörren idag!
Traktorn fick jobba bra för att mannen skulle få ut bilen imorse. Jag kurar framför datorn, i soffan och försöker hämta kraft till en röjning. Det är sågspån i köket och dammråttor överallt... trist...;-)
kram elsamarianne

Unknown sa...

Fint spillkum du fått tag på :)

Snöar här med.... inte det roligaste men....
Ha en skön helg
Kram Maria

Lantliv och Loppis sa...

Den var ju jättefin! Sällan man hittar nytillverkat i så gammal och fin design.
Trevlig fredagkväll!
Kram//Jennica

Nellie sa...

Verkligen jättefint! Jag har haft lyckan att få tag på flera äldre spillkum i olika strl. Men jag har dem bara till pynt eller lägger upp mat, sallad, ägg o frukt i dem. Skulle jättegärna ha ett nytillverkat att använda till bak mm! Var har du köpt ditt? Märke?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...