lördag 30 maj 2009

Liljekonvaljer

Hej på er
Igår plockade jag in liljekonvaljer och ställde bredvid sängen i sovrummet,det doftar ljuvligt hade nästan glömt bort att det luktade så gott,jag har vaknat till flera gånger i natt och känt den ljuvliga doften.
Har nu ställt den gamla stegen under äppelträdet tillsamman med vattenkannan jag köpte på Madame Nyberg , sen vart det en hel del blommor igår så nu har jag planterat i min stora zinkampel som hänger i trädet och alla blommor är vita.

Visst är den underbar,jag bara älskar den och det är tack vare min man som vi har den, han tyckte att den var så snygg men jag sa, men är den inte lite väl stor men han stod på sig och efter att vi kikat på den flera gånger så köpte vi den till slut och det har jag inte ångrat kan jag säga.


Har faktiskt köpt en blomma som inte är vit utan den är choklad brun ser röd ut på bilden,den heter choklad blomma , och faktiskt så lucktar det choklad av blommorna där av namnet kanske, ja tänk er att stoppa ner näsan i ett oboy paket så lucktar det av blommorna,den är perenn men vill inte stå ute på vintern så den får bo i källaren i vinter i sin kruka.
Ha nu en trevlig dag
många kramar från mig till er!
ninni


4 kommentarer:

Lilla Rummet sa...

Ååh, har ni redan fått liljekonvaljer. De luktar ju så underbart gott. Vi får nog vänta några veckor till tror jag.
Zink är ju bara så snyggt, apeln är ju jättesnygg, inte alls för stor, det ska vara lite "maffigt"
Måste vara en ljuvlig doft av blomman, vad är det för sorts perenne.
Ha en skön helg
Kramiz Britt

Fågel Blå sa...

Hej vilka ljuvliga bilder du visar, hängampeln var ju urläcker, en sån skulle jag också vilja ha,säg nånting jag inte vill ha? Fniss!
Ha en skön Pingsthelg!
Kramar Kathrine

Lisa Marklund sa...

Förstår att du är glad att ni köpte ampeln, den är ljuvlig :-).. Blev fint arrangemang vid ditt äppelträd.
Tack för din gulliga kommentar hos mig, den värmde. Chokladblomma, det låter intressant :-). Mameluckerna har jag precis lagt in under erbjudande så priset är sänkt något...kika in om du är intresserad. Har provat ett par, såå fina på också :-)
Kramar till dig - Lisa

Vitt o Vältummat sa...

Man ska lyssna på gubbarna ibland..Stegen är jättefin där under äppelträdet. Jag har en likadan och ett äppleträd.
Chokladblomma låter jättegott:-)
Ha en skön dag
Kram/Åsa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...