måndag 7 december 2009

Julkulor

Hej
Dom vackra julkulorna på fatet kommer från olsson o jensen och har en underbart fin färg,lite brunaktiga,den lite större kotten kommer från jeanne d arc living.
Visst är det härligt med levande ljus men i går kväll när vi satt och tittade på tv så började det brinna i en ljusstake här hemma,hade knutit ett fint band runt ett av ljusen och glömde totalt bort att jag tänt den ,så det brann i bandet och i duken och det vart ett stort brännmärke i bordet,riktigt ruskigt var det,så jag säger till er alla glöm inte bort att släcka ljusen,nu har jag fått mig en riktig tanke ställare .

Har hängt upp den gamla shabbiga kronan i hallen.
Ja idag ska jag iväg på mina barnbarns lucia firande ,mysigt !!!
kram o ha en go dag.
ninni.



9 kommentarer:

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej i stugan!!!
Åhhh vilka fina kulor och kottar... Gillar verkligen den silverfärgade..

Vet du va vi hade brand utbildning på jobbet för någon vecka sen och fick just se en gran med levande ljus i och jag blev riktigt rädd och förvånad över hur fort den börja brinna och övertände rummet på nolltid... Men så sa brand mannen att de kanske va onödigt att ta upp ett så omodernt inslag för ingen har väl levande ljus i dag.. Jag tänkte herregud då har ni aldrig kollat in bloggar och inredningstidningar, han själv har ju en röd brandsläckare i sovrummet.. Tänkte fråga varför dom inte kunde va vita men ja vågade inte *fniss*

Kraaam Linda

Lilla Lycksta sa...

Hej Ninni
Vilka fina julgranskulor och ljuskrona. Lova att vara försiktig med ljusen. Vi glömde ett ljus allhelgonahelgen, vågar inte tänka på vad som kunde ha hänt. Ha en fortsatt fin kväll med Luciafirande.
Kram Camilla

Viola sa...

Så himla läskigt, kan tro ni hade änglavakt, kunde ju ha gått riktigt illa, ha en skön kväll, KRAM

Evas Bloppis sa...

oj det har kunnat gått riktigt illa .Men hoppas du fick det mysigt på Lucian
Läcker krona

Ewa

Älskade pion sa...

Ja usch ja,tänk vad fort det kan gå när det börjar brinna.Vilken tur att ni inte hade gått och lagt er. Ha en skön kväll. Kramar Ulrika

Fågel Blå sa...

Hej Ninni!
Uch vad otäck om den lilla branden..... det händer ju så snabbt också!
Bäst att iaktta försiktighet! Fina julgranskulor du visar!
Ha en bra Kväll!
Kram Kathrine!

Lilla Blanka sa...

Hej Ninni!

Åh vilka underbara julgranskulor! Den som ser ut som en kotte var ju alldeles extra ljuvlig ♥

Ljuskronan är jättefin också! Ja fy vad läskigt det är med levande ljus när det börjar brinna, det kan gå illa fort, hu. Skönt att det gick vägen.

Kraaam
Mia

Ellinor sa...

Tur i Oturen att ni var uppe o såg branden,dina kulor är så fina, var på loppis i helgen o såg gamla runda kulor som var olivgrön/bruna för 5kr st men ja min snåljåp köpte dom inte nu ångrar ja mej bittert när jag ser dina.
Kram Ellinors Hus

Ida sa...

Hejsan Ninni!
Vad fina saker du hittar hela tiden. Blir så förundrad över hur vissa alltid har så vackra saker att visa på sina bloggar. Underbar takkrona du har, skulle inte tacka nej till en likadan.

Kram Ida

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...