söndag 26 september 2010

Sovrummet i stugan.

Hej på er.
Nu är vi hemma efter en härlig helg i stugan,jag har varit där sen i torsdags kväll och bara myst och donat,den nya sängkappan är på plats som jag sytt.
Vingar har jag hängt upp på spegeln för att få ett mjukare intryck.

Oj vilken dålig bildkvalite.


Det gamla köket vi rev valde vi att spara överskåpet och ha som förvaring av ljus mm,sydde ett skynke till det som mjukar upp det hela.



En gammal zinklåda som vi hittade ute i boden förvarar vi ljus i.










Sängkappan i närbild.






Lite siffror har jag målat dit på garderobsdörrarna i sovrummet.







Här lite mysigt piff.









Å kolla här ,två getingbon som min man hittade uppe på vinden,så himla vackra,dom får pryda vår nya hylla i sovrummet.








Ett fint frö kort hänger här också.










och en kottkrans.











Här ser nu nya hyllan som min man har snickrat ihop och jag målat,den svarta soffan är bäddsoffa så gästerna kan sova kvar hos oss.












Lite mera piff.





























Ängeln får vaka över vår stuga när vi inte är där.
Ja det var allt från mig för idag.
Kram på er och ha en fin söndag.
ninni.















12 kommentarer:

Black Iris sa...

Åh så mycket fint du har. Det där med getingbona var ju kanonfint. Tänk vad man kan hitta på med nästan vad som helst.

Kram Maidi

Anna-Lena sa...

Så fint ni fått det i stugan! Sovrummet är alldels ljuvligt och du har fått in massor av vackra detaljer i huset. Skulle gärna tillbringa mycket tid där!

Kram Anna-Lena♥

Penseldraget sa...

hej ninni
så otroligt fint ni har i stugan =) kul med getingbon som dekoration, din sängkappa är bedårande.Så lustigt att du avlsutar med en ängel, jag har precis målat en sån o visar på min blogg
kramar pia

Unknown sa...

Så mycket fint du visar! Vilket fint jobb du har gjort med sängkappan! Getingbona är ju så fina! Så mysigt ni verkar ha det i stugan. Ha det gott. Kram Lenita

Mia sa...

Så mysigt, skulle inte vilja åka hem. Det var en jättefin sängkappa.

Mia

Rosor och Spetsar sa...

Det ser så jättemysigt ut i er stuga, o många fina saker har du fixat till också
Kram
Annelie

Elsa och Helena sa...

Åhh så fint du har i stugan, och så duktig du är att sy, kanonsnyggt:)

KRAM Helena

Fågel Blå sa...

Godmorgon Ninni!
Underbara bilder från ditt paradis, det är så fint du har gjort, ser så mysigt ut!
Och vilken fin sängkappa du sytt!
Önskar dej en fin Vecka!
Kram Kathrine

hemma hos lilla mej sa...

Vilka härliga bilder från erat paradis.Vad mycket fint och mysigt du har gjort.Vilken in sängkappa du har gjort.Ja det var jättegulligt och charmigt.Förstår att du trivs där.Önskar dej en fin måndag rara du Kram Rita♥

Penseldraget sa...

hej igen
jag använder gips då jag bor i lägenhet och betong dammar så mycke =) din ängel har ju dom vackra sprickorna som jag va ute efter när jag gjorde min =)
kram pia

Mitt hvite hus sa...

ÅÅå så fint dere har fått det... masse flotte detaljer...

Ønsker deg en fin dag =)
klemmer

Ingela sa...

Så mycken ögonfröjd änglavingarna är ju helläckra!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...