tisdag 27 april 2010

Hemma från stugan

Hej
Ja nu är vi hemma igen efter 4 dagar i stugan,som har varit helt underbara,här en kvällsbild,lite snö finns det kvar men bara fläckvis.
Lite öppna hyllor o köket med lite smått och gott på.

Den svarta skänken och korgstolen jag hittade ute i boden.






En härlig lyckta och sockorna ligger framme fall någon skulle frysa om fötterna,dom gamla mjölk pallarna fanns där i stugan när vi köpte den men jag har så klart målat dom.




En liten lyckta jag köpte på loppis,jag trodde iallafall att det var en lyckta,så jag sa till min man ,kolla vilken fin lyckta jag har köpt den bli fin i stugan,ja sa han och tog lyktan i sin hand och konstaterade att det var en brännvinsflaska,så vi fick oss ett gott skratt men fin är den för det.





Här vårt gulliga barnbarn charlie som bär ved och alla hundarna är så klart med ute och springer.
Jag längtar redan tillbaks till lugnet vid vattnet.
Kram på er och ha en fin dag.
ninni.






8 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Vilken stark liten en!
:)

Vit som snö sa...

Vilket härligt ställe!!! Om jag inte minns fel så köpte ni den i höstas. Tänk, då blir det premiärsommar där, lycka!!!
Vilken bra hjälpreda ni har- o söt dessutom!
Kram Cilla

Margareta sa...

Vad hemtrevligt det ser ut där i stugan.Det måste ju vara underbart att vistas där både för er vuxna och barn och hundar.

Ha en bra vecka!
Kram Margareta

Levindas Värld sa...

Åh jag riktigt känner hur mysigt du har haft det och lugnet du känt vid vattnet, låter jättehärligt *ler*

Hoppas du känner dig utvilad och är redo att ta dig an resten av veckan.

kramis!

Solveig sa...

Sted dere har der ved vannet! Jeg kan godt skjønne at dere koser dere der. Skjønner dere godt - vi har samme følelsen når vi kommer til vårt gamle hus!
Nydelige bilder du viser - masse inspirasjon for noen og enhver. Likte godt historien med lykta/flasken. Jeg synes også det lignet på en lykt!!
Ønsker deg flotte vårdager.
Klem fra Solveig

//G. sa...

Det låter jätteroligt. Vilken mysig liten kille.
Kan bara instämma i vad Anna säger.

Hoppas att veckan fortsätter som den började - riktigt bra.

Trodde att du var medveten om vad du köpte. I alla fall en rolig "konversation peace".
Om du inte får du naturligtvis lämna den tillbaks.

Kram //G.

Fågel Blå sa...

Åh vad fint ni har det.... och jag förstår att ni haft det mysigt!
Ha en fin dsasag!
Kram Kathrine

Älskade pion sa...

Vad mysigt ni verkar att ha haft det. Kram Ulrika

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...