söndag 26 augusti 2012

Utanför vår dörr

Godmorgon.
 
Vår gamla gungstol har fått plats utanför vår dörr,man sitter som en gud i den och man blir oftast kvar en lång stund.
 
Nu till något helt annat,varför finns det avundsjuka människor,det ligger otroligt mycket slit och disciplin bakom att ha en butik samtidigt ha ett annat jobb och våra 6 hundar plus alla andra vardagliga sysslor,jag har alltid varit en aktiv och målmedveten människa men kanske lite dåligt självförtroende,jag gillar att ha mycket omkring mig,även om jag har varit utbränd så har jag även då varit aktiv och gjort allt för att jag ska må bättre,jag har lika gärna kunnat lagt mig ner och gett upp helt,men även det var fel då tyckte en del,man skulle nog ha gett upp, då hade man fått sympatier och det har varit synd om mig,men tack var hundarna som måste ut på promenader så har jag hållit mig på banan någorlunda,nu mår jag bra och har sätt till att min dröm har gått i uppfyllelse,min egna lilla inredning butik,men tydligen så tycker en del att det är himla jobbigt,man blir ledsen och tappar gnistan för en liten stund,inte en enda krona har blivit över på butiken en,får vara glad om jag har någon krona över om 3 år,så är det när man startar eget,mycket utgifter är det men som sakt så krävs det disciplin och målmedveten het bakom allt slit.
 
Ja nu blev jag lite privat här men känner att jag måste få skriva av mig lite.
 
 
Ha nu en toppen fin söndag alla fina goa där ute,ni är toppen goa!!!!
 
 
Största kramen till er alla!!!!!!!
 
 
Ninni

8 kommentarer:

Tummelisa sa...

Bry Dig inte om avundsjuka människor. Sådana finns alltid. Du gör det så bra, både med butiken och Ditt andra jobb + hundar. Önskar jag hade lite av Din energi. Du gör inlägg på bloggen också varje dag, vilket är till glädje och inspiration för oss som läser. Fina bilder visar Du också, så för mig ger Du bara positiv energi. Hoppas verkligen att Du får förtjänst på Din butik så småningom. Önskar Dig all lycka med Dina projekt. Stå på Dig, och ha det gott!
Kramar från Tummelisa

Fågel Blå sa...

Hej Ninni!
Vad ledsen jag blir när jag läser detta,, du är så fantastiskt duktig jag tycker inte du skall bry dej om och lägga ner en massa energi på detta, kör din egen väg och skit i andra, jag har haft butik så jag vet hur slitsamt och jobbigt det är.. och det blev inte en krona över som du säger, man gör det för man tycker det är kul.
Jag tycker du är otroligt duktig som orkar med att först ha ett jobb sedan allt det andra som du säger och sedan butiken,,
Stå På dej Ninni!
Kramar Kathrine

Anonym sa...

Hej, Ninni!

Jag blir som Katherine himla ledsen när jag läser detta:(( Den fetfula svenska avundsjukan ska du inte ödsla energi på! Du är duktig, driftig och beundransvärd som orkar med så mycket!

Hoppas din butikrörelse kan bära frukt så småningom. Det är säkert tufft i början. Önska dig all lycka till!

Söndagskram Renate

Levindas Värld sa...

You go girl!! I det här landet får man inte va "för duktig" för då ska det hackas på en... Du vet den svenska Jantelagen... Suck! Varför inte uppmuntra målmedvetna och aktiva människor som gör det de vill istället för att vara så sura, avundsjuka och negativa. De som är avundsjuka lär ju inte heller må bättre av att gå omkring och göra livet surt för andra, däribland dig... Näää stå på dig Ninni och fortsätt med det du gör, som sagt var ger såna här avundsjuka gliringar bara mer eld i baken på en och man vill visa ännu mer vad man går för och inte tänker låta sig nedslås av deras negativitet!!

Du är då min förebild :)

Massa kramar till dig min vän <3

Hanna sa...

Tyvärr finns det alldeles för mycket avundsjuka och varje gång den visar sitt ansikte blir jag lika förvånad, varför kan inte människor vara glad för andras skull.
Ha en fin vecka!
Kram
Hanna

Sallys hus sa...

Hej fina du!

Ja tyvärr är det nog så...
Avundsjukan kommer tyvärr alltid ha sina klor om vissa människor.

Jag VET hur jobbigt det är att ha butik, jobb och ett privatliv.
Jag VET också att männsikor tror det är så himla glassigt att ha butik..
De tror att man tjänar pengar som smör och att livet är en dans på rosor.
De VET inte hur jobbigt det kan vara....
Hur trött man är...
Hur jobbigt det är när man bara har ledigt på söndagar och vill få vara ifred och slippa kunder som stövlar in i trädgården och tycker att det är en självklarhet att man ska öppna så att de bara kan få "titta lite".....suck..

Lilla Ninni....låt inte dessa männsikor tränga in sig i ditt välmående. De är inte värda det!
Ledsen blir man såklart....men ruska av det....
Stoooooor kram
Katarina

Tant Gröns Lilla Bod sa...

Nä, fy bubblan! Lätt att säga, svårare att göra, men lyssna inte på såna som vill trycka ner för att de själva inte fått se sina drömmar uppfyllas. De har ingen aning om allt slit som ligger bakom. Stå på dig!
Stor kram /Maria

Unknown sa...

de har alltid funnits och kommer alltid att finnas, de avundsjuka, olyckskorparna, skitpratarena...
försök bara svänga ryggen mot dem, dra upp rockkragen och låt allt skitet susa förbi, inte lätt, jag vet, men det är dem det är synd om!
kram
susanne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...