onsdag 3 augusti 2011

Blommor och skogens guld

Jag köpte en prydnads smultron planta i våras som har vuxit sig så stor och fin.
Revorna hänger ner under bordet.



Tycker denna fina växt är så dekorativ,vill man så kan man sätta ner den och den kommer upp nästa år igen.






En baby rosa bollkryss har fått flytta hem till mig.








Skogens guld finns det hur mycket som helst av nu,min man har redan plockat 40 kg svamp,han älskar att plocka svamp och sticker ut i skogen så fort han får tid.


I höst blir det många goda smör stekta kantareller på mackan

Nej nu ska jag ut och sätta mig på verandan och mysa.

Kramar i massor till er som kikar in här.

Ninni.











4 kommentarer:

Tinas bo sa...

Hej Ninni!
Fina bilder!
Jösses vad mycket kantareller!!
Har inte sett en enda kantarell sen jag flyttade hit till Tyskland... snyft
Ska bli skönt att kunna plocka svamp igen, när jag flyttat hem igen! ;))


Kram Tina

Lavendel o Lantliv sa...

Åh vad mycket svamp, vi måste ut vi också. Jag trodde att det är för torrt.
Kram Eva-Lena

rosenälvorna sa...

Här hemma är vi helt värdelösa på att hitta kantareller, så grattis till er, blir inte avis alls;) älskar lasange med kantareller. Christina

Unknown sa...

min man är en riktig skogsmänniska han åxå, plockar svamp då han hinner, tyvärr som företagare har han mycket sällan ledig tid att gå i skogen...
trevligt veckoslut
susanne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...