lördag 5 februari 2011

Tändsticksask

Godmorgon.
Jag har pysslat ihop en tändsticksask som jag har ligger framme tillsammans med det vackra rosa ljuset jag köpte i förra veckan.
Jag har fått pippi på smuts rosa just nu och skulle gärna vilja ha den fina pläden som Olsson & Jensen har, men man är inte gjord av pengar,kanske en annan gång,det har varit mycket nu först vår lilla hund Doris som skadade en klo,det kalaset gick på 2500.- sen gick tvättmaskinen sönder och en sån kan man inte vara utan,sen står vi i start groparna för att renovera badrummet,men det lär till ett stambyte först så det är inte bara att sätta igång utan en hel del rör ska bytas ut först,hua va tråkigt men ett måste,vi har också varit och köpt kakel till köket,vi har nu pärlspont i köket vid diskbänk och spis vilket visade sig vara riktigt svårt att hålla rent,så i helgen eller nästa ska vi sätta in kakel,ska bli himla roligt att få det nytt och rent,oj va jag sladdrar på.
Nu är det jobbet som väntar så ha nu en fin helg mina vänner.
Kraaaaaaaaaaaaam!!!!
Ninni


13 kommentarer:

Hanna sa...

Så söt.
Ha en bra lördag!
Kram
Hanna

hemma hos lilla mej sa...

Vad söt .Du är så himla duktig på att få till det!Ha en härlig lördag rara du.Varm kram Rita ♥

Puumuli sa...

En väldigt söt ask! Hoppas hunden har blivit bra igen. Ha en skön lördag!

Kram
Sari från Puumuli

Lisas torp sa...

Jag förstår verkligen att du har fallig för det lite "smutsrosa" det är verkligen en läcker färg och så fin din tändsticksask är!!!

Oj, så det hopar sej ibland - allt på en gång, och allt, precis allt kostar pengar! Jodå, jag känner allt igen detdär!
Önskar dej en härlig lördag!
Kram
Lisa

Millygarden sa...

Ja hua pengar har en förmåga att rinna ur plånboken! Vacker ask!

kram Marina

EM sa...

Visst är det som att alla trista saker kommer i klump. Sjuka djur kan förstöra den bästa budget. Klor är jobbigt för de ska ju gå på tassen också... vi hade en tik som fick inflammation mellan trampdynorna, inte kul. Strut o hela kitet ett bra tag.$$$$$$.
Smutsrosa är helt underbart. Har en lampskärm med silverfärgad fot som jag går och kikar snett på men den är lite i överkant av vad jag har råd. Så jag väntar...
ha en bra helg
kram elsamarianne

Tulpaner & lantliv sa...

Sötaste tändstickasken :)) fint att göra så och bara fylla på med nya stickor ...
Har oxå snöat in på rosa, både smutsrosa och lite pastell rosa, känns lite vårigt tror jag ??!?!

Åå säg inte så där om pärlspont vid diskbänken, vill ju ha det ja .... men du har nog rätt.

Aja ! Ha en bra jobbhelg nu
Kram Jessica :)

Anne-Lie sa...

Visst är det väl typiskt!!att det alltid ska bli ketchupeffekt,först inget och sedan allt på en gång.Smutsrosa är en härlig färg!!!!Håller med dig!
Kram/Anne-Lie

Unknown sa...

Söt den var :)

Trevlig helg
kram Maria

Skogslyckan sa...

Så jättefin ask du pysslat ihop! Vi har också pärlspånt mellan skåpen förutom vis hon där vi har kakel. Förstår att det varit svårt att hålla ren. Ha en fortsatt fin helg!
Kram Pia

Vit som snö sa...

Vad söt den är din tändsticksask:) Jag brukar också pyssla såna, ganska "lagom" stort pyssel tycker jag.
Blir såå förtjust i din nya morgonrock! Den måste jag nog spana in känner jag;)
Ha en fortsatt mysig helg!
Kram Cilla

Petra / Popetotrora sa...

Vilken söt liten ask!!

Unknown sa...

vilken fin blogg! inspirerande bilder och inlägg!
h/susanne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...